Γ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΥΛΗ ΓΕΛ

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2013/130820_eksetastea_uli_g.pdf


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού
Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ.
Μάλαµα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση 2013.

1. Ανάλυση προβλήµατος
1.1 Η έννοια πρόβληµα.
1.2 Κατανόηση προβλήµατος.
1.3 ∆οµή προβλήµατος.
1.4 Καθορισµός απαιτήσεων.
1.5 Κατηγορίες προβληµάτων.
1.6 Πρόβληµα και υπολογιστής.

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθµων
2.1 Τι είναι αλγόριθµος.
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθµων.
2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθµου.
 2.4.1 ∆οµή ακολουθίας.
 2.4.2 ∆οµή Επιλογής.
2.4.3 ∆ιαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η τελευταία πρόταση της σελ. 36 "Αν οι
διαφορετικές επιλογές ... στο παράδειγµα που ακολουθεί.", που αναφέρεται στην πολλαπλή
επιλογή, καθώς και το Παράδειγµα 5. Επιλογή ορίων, σελ. 37).
 2.4.4 Εµφωλευµένες ∆ιαδικασίες.
 2.4.5 ∆οµή Επανάληψης.

3. ∆οµές ∆εδοµένων και Αλγόριθµοι
 3.1 ∆εδοµένα
 3.2 Αλγόριθµοι + ∆οµές ∆εδοµένων =Προγράµµατα
 3.3 Πίνακες
 3.4 Στοίβα
 3.5 Ουρά
 3.6 Αναζήτηση
 3.7 Ταξινόµηση

6. Εισαγωγή στον προγραµµατισµό
 6.1 Η έννοια του προγράµµατος.
 6.2 Ιστορική αναδροµή.
 6.2.1 Γλώσσες µηχανής.
 6.2.2 Συµβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαµηλού επιπέδου.
 6.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου.
 6.2.4 Γλώσσες 4ης
 γενιάς.
 6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
 6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραµµάτων.
 6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράµµατος.
 6.4.2 Τµηµατικός προγραµµατισµός.
 6.4.3 ∆οµηµένος προγραµµατισµός.
 6.7 Προγραµµατιστικά περιβάλλοντα.

7. Βασικά στοιχεία προγραµµατισµού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδοµένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθµητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθµητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.
7.10 ∆οµή προγράµµατος.

8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιµοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

10. Υποπρογράµµατα
10.1 Τµηµατικός προγραµµατισµός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραµµάτων.
10.3 Πλεονεκτήµατα του τµηµατικού προγραµµατισµού.
10.4 Παράµετροι.
10.5 ∆ιαδικασίες και συναρτήσεις.
10.5.1 Ορισµός και κλήση συναρτήσεων.
10.5.2 Ορισµός και κλήση διαδικασιών.
10.5.3 Πραγµατικές και τυπικές παράµετροι.

Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται µόνο ως θεωρία.
Σηµείωση
Οι µαθητές θα µπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε µορφή παράστασης αλγορίθµου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιµοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Ασκήσεις ή παραδείγµατα του βιβλίου µαθητή ή του τετραδίου µαθητή που χρησιµοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιµετωπίζονται µε τη χρήση άλλης δοµής επιλογής.

ΤΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΓΙΑ ΘΕΩΡΙΑ;
Κεφάλαιο 1:
Σελ 3: SOS ορισμός προβλήματος, σελ 6,7: Σαφήνεια διατύπωσης προβλήματος (μια καλή ανάγνωση), σελ 8: SOS (δεδομένα, πληροφορίες, επεξεργασία δεδομένων), σελ 8: SOS ορισμός δομή προβλήματος, σελ 9-10: διαγραμματική αναπαράσταση (SOS σελ 10 κάτω), σελ 11: δεδομένα και ζητούμενα, σελ 16: στάδιααντιμετώπισης ενός προβλήματος (κατανόηση, ανάλυση, επίλυση), σελ 16-18: SOS κατηγορίες προβλημάτων, σελ 19: για ποιους λόγους αναθέτουμε την επίλυση ενός προβλήματος στον υπολογιστή και ποιες είναι οι λειτουργίες που μπορεί να εκτελέσει ο η/υ
Κεφάλαιο 2:
Σελ 25-26: SOS ορισμός αλγόριθμου και κριτήρια που πρέπει να ικανοποιεί ένας αλγόριθμος, σελ 27: πληροφορική και αλγόριθμοι, σελ 28: SOS αναπαράσταση αλγορίθμων, σελ 31 (σταθερές, μεταβλητές, τελεστές, εκφράσεις), σελ 39 (πίνακας λογικών τελεστών), σελ 44-45 (θέμα παγίδα), πολλαπλασιασμός αλλά ρωσικά και ολίσθηση
Κεφάλαιο 3:
Σελ 53: πληροφορική και δεδομένα, σελ 54: ορισμός δομής δεδομένων και λειτουργίες επί των δομών δεδομένων (προσοχή! Οι λειτουργίες αυτές δεν είναι επί των πινάκων, αλλά επι των δομών δεδομένων. Στο κεφ 9 αναφέρονται οι λειτουργίες επί των πινάκων). Tι εννοούμε λέγοντας «αλγόριθμοι + δομές δεδομένων = προγράμματα», σελ 3.3 γιατί οι πίνακες είναι στατικές δομές δεδομένων, σελ 59-61: SOS στοίβα και ουρά και λειτουργίες σε αυτές, σελ 64-65 SOS, αναζήτηση (και για θεωρία και για ασκήσεις), σελ 66-68 SOS ταξινόμηση (και για θεωρία και για ασκήσεις), σελ 67 δομές δεδομένων, αρχεία και δευτερεύουσα μνήμη (δηλ σκληρός δίσκος)
Κεφάλαιο 4: (δεν έχουν βάλει πότε τίποτα από αυτό το κεφάλαιο όποτε προσοχή!)
Σελ 81: τι περιλαμβάνει η ανάλυση ενός προβλήματος και ποιες ερωτήσεις πρέπει να απαντηθούν κατά την ανάλυση, σελ 82-83 παράδειγμα των δύο διαφορετικών αναλύσεων του προβλήματος του ταχυδρόμου, σελ 84 τυποποίησης κατηγοριών προβλημάτων, τυποποιήσεις τεχνικών επίλυσης προβλημάτων. Τι υποστηρίζει η κάθε τεχνική.
Κεφάλαιο 6:
ΟΛΟ! SOS για ερωτήσεις ανάπτυξης. Μη μαθαίνεται λεπτομέρειες για κάθε γλώσσα προγραμματισμού (παρ. 6.2.3), απλά να ξέρεται σε τι είδους προβλήματα χρησιμοποιούμε την κάθε μια. τα μπλε πλαίσια μην τα διαβάζεται αλλά τα κίτρινα είναι όλα SOS.
Κεφάλαιο 7:
Σελ 148: SOS τύποι δεδομένων, σελ 149: συμβολικές σταθερές (σε τι διαφέρουν από τις σταθερές) και οι λειτουργία τους, σελ 150: SOS: ονόματα, σελ 151, τι είναι μια μεταβλητή, σελ 152 και 153 ποιοι είναι οι αριθμητική τελεστές που χρησιμοποιούνται στην ΓΛΩΣΣΑ και ποιες συναρτήσεις περιλαμβάνει η Γλώσσα, σελ 153: να ξέρεται να μετατρέπεται μια μαθηματική έκφραση σε αντίστοιχη χρησιμοποιώντας τους τελεστές της ΓΛΩΣΣΑΣ, σελ 154-155, σε τι διαφέρει το «=» από το «_». Σελ 156-157 μια ανάγνωση
Κεφάλαιο 8:
Σελ 165: συγκριτικοί τελεστές που χρησιμοποιούνται στην ΓΛΩΣΣΑ, διαφορές ΓΙΑ, ΟΣΟ, ΜΕΧΡΙΣ _ ΟΤΟΥ. Μια καλή ανάγνωση όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 9:
Σελ 185-186, τι κερδίζουμε με την χρήστη των πινάκων, σελ 187: SOS ορισμός πίνακα, σελ 191 μειονεκτήματα πινάκων (πότε χρησιμοποιούμε πίνακες), σελ 198: SOS τυπικές επεξεργασίες επί των πινάκων (προσοχή! Αυτές δεν είναι οι επεξεργασίες επί των δομών δεδομένων. Οι λειτουργίες επί των δομών δεδομένων είναι στο κεφάλαιο 3)
Κεφάλαιο 10:
Σελ 205-207, μια ανάγνωση το παράδειγμα, σελ 207-208: SOS χαρακτηριστικά υποπρογραμμάτων, σελ 208-209: SOS πλεονεκτήματα τμηματικού προγραμματισμού, σελ 209-210: τι είναι παράμετρος, σελ 210-211: διαδικασίες και συναρτήσεις, ποιες οι διαφορές τους, sos o ορισμός, σελ 213 – 214 πως καλούμε μια συνάρτηση και πως μια διαδικασία, σελ 217: σε τι διαφέρουν οι πραγματικές από τις τυπικές παραμέτρους, σελ 220 πάνω, κανόνες για τις λίστες παραμέτρων, σελ 219: χρήση στοίβας στην κλήση διαδικασιών (για δύσκολο θέμα ανάπτυξης)

Δεν υπάρχουν σχόλια: